23 Mart 2009 Pazartesi

MECNUN VE DERVİŞ

Yanıklığıyla ve ceylanlarıyla kendini aşka çağıran çöldedir Mecnun. Dolaşır bir baştan başa. Yüreğinden aşka ırmaklar akar çöl kumlarında. Gönlünü avutur. Dolaştığı günlerden bir gün fark edemez namaz kılan bir dervişin önünden geçtiğini. Leyla'dan başkasını görmeye yasaklı gözleriyle göremez namaz kılan dervişi. Namaz biter. Derviş kızar Mecnun'a. Özür kuşanmış kelimelerin ardından, paslı vicdanlara bir hançer gibi saplanan sözler dökülür Leyla kitabı okuyan dudaklardan

'Kusura bakma derviş baba, ben Leyla'nın aşkından seni göremedim. Ya sen, huzurunda bulunduğun Mevla'nın aşkından beni nasıl gördün?'

Yaptığımız ibadetlerin içini doldurabilmek duasıyla...

6 yorum:

Zehra Fındıklı dedi ki...

AMİNamin...

dodo dedi ki...

dodo der ki;

"Top ağlarda, GOOOOOL.."

Rabbim bu golleri doksandan çıkarmayı nasip etsin herkese, inşaallah..

-dodo-

Adsız dedi ki...

bende AMİN diyorum.

Dilşâd dedi ki...

Deniz şayet kabul edersen ben de bir mim in var (:

LÂL dedi ki...

bu hikaye beni hep büyülemişti..

deniz dedi ki...

Mecnun'un Leyla'ya aşkı gibi bizde de Mevla'ya aşkımız olsa...O'ndan başkasını görmese gözümüz..