4 Mayıs 2009 Pazartesi

Emirganımm


Boğazın incisi, gözbebeği Emirgan'dan...

6 yorum:

Zehra Fındıklı dedi ki...

Maşallah! Baharda başka oluyor...:))

-mka- dedi ki...

Sana bir ödev; Emirgân ismi nereden gelmektedir.. :)

-mka-

deniz dedi ki...

İstinye ve Emirgan'ı çok severim. İstinye'nin adının nereden geldiğini araştırmıştım ama Emirgan'ı araştırmak aklıma gelmemişti. Sayenizde öğrenmiş oldum :)Hikaye şöyleymiş:
"IV. Murad Erivan’ı fethederken, şehri savaşsız teslim eden İranlı komutan "Emir Gûne Han"ın oğlu Tahmasb Kulu Han’ı beraberinde İstanbul'a getirmiş ve ismini "Yusuf Paşa" olarak değiştirerek, Boğaziçi'nde "Feridun Bahçesi" adıyla anılan toprakları ona bağışlamıştır. Yusuf Paşa’nın lâkabı olan "Emir Gûne" Bahçesi adıyla anılmaya başlanan köyün adı, Osmanlılar Devri’nde; "Emir Gûne" ve Cumhuriyet Dönemi’nde de bir süre; "Mirgün" olarak telaffuz edildi.
"

-mka- dedi ki...

Ben de baktım; aslında rivâyetler muhtelif..

İsmi nereden gelirse gelsin, güzel bir yer sanırım.. Sadece bir gece, tüm sahil boyunca arabayla geçmiştim yanından/içinden, belki baharda ve güneş içinde daha güzeldir..

-mka-

Adsız dedi ki...

şu emirganın bahar manzarası bile ne kadar güzel. huzur veriyor.

deniz dedi ki...

Oranın her hali bana huzur veriyor.