15 Şubat 2009 Pazar

Uçurtma Avcısı

Geçen hafta Khaled Hosseini'nin Uçurtma Avcısı (The Kite Runner) adlı kitabını bitirdim. Ve ağladım.
Beni bu kadar etkileyen bir kitap okuduğum nadirdir. Muhteşem diyebileceğim bir kitaptı. Sadakatin, "Senin için ... yaparım" demenin ne demek olduğunu anlatıyor.

Babasından istediği sevgiyi görememiş bir çocuğun duygu dünyasını tam olarak izleyebiliyorsunuz.

Ve kitabın ana fikri "There is a way to be good again."

Mutlaka ve mutlaka okumanızı önerdiğim bir kitap.
Kitap ayrıca sinemaya da uyarlanmış. Ben henüz izlemedim ama bence kitabı okumadan sinemasını izlemeyin.
Ve eğer bu kitabı benim tavsiyemle okursanız görüşlerinizi benimle de paylaşın.
Benim tavsiyemle okumamış olsanız da paylaşın :)

Gözlerinize sağlık...

deniz

8 yorum:

-mka- dedi ki...

İnsanı -kitabı okumaya- azmettiriyor bu yazı..

Bir kitabın insanı ağlatması kolay olmasa gerek..

Keşke bir özet geçseydin..

(Sanırım bu yazı, "Babil'de Ölüm, İstanbul'da Aşk" kitabını okumadan önce yazılmış)

-mka-

deniz dedi ki...

Evet, o kitabı okumadan önce yazmıştım.
Özet geçmeyi düşündüm aslında ama hikayeye dair herşeyi kitabın kendisi anlatsın istedim.
Ama sizin için bir özet yazayım:
Kabil'de başlıyor hikaye. Emir zengin bir adamın oğlu, Hasan ise onların yanında çalışan bir adamın oğlu.
Emir annesini kendi doğumunda kaybetmiş, babasına hayran, onun istediği gibi olmaya çalışan, hep onun gözüne girmeye çalışan bir çocuk ki ilk söylediği kelime "baba" oluyor.
Hasan babasıyla yaşıyor Emirler'in yanında. Annesi onları terketmiş. Emir babasına ne kadar düşkünse Hasan da Emir'e o kadar düşkün. Onun ağzından dökülen ilk kelime de "Emir" oluyor.
Hikayeyi aslında bu ilk kelimeler şekillendiriyor.
Çocukluklarında yaşadıkları kötü bir olaysa yaşamlarını bambaşka yollara sokuyor.
Özetin özeti oldu bu ama daha fazla yazmak istemedim.
Keşke bu kitabı size hediye edebilseydim :)
Okursanız umarım beğenirsiniz.

-mka- dedi ki...

Çok teşekkürler, hediye etmiş kadar oldun.. Allah razı olsun..

Enteresan bir merak doğdu zihnimde şimdi, kitapla ilgili.. Bu hafta içinde zaman bulabilirsem okumaya çalışacağım., inşaallah..

-mka-

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
deniz dedi ki...

Yazmayı çok isterdim ama kitabı okuyalı çok oldu. Üstünden en azından 7 sene geçmiş :)

Aslında yazmayı istemezdim çünkü o zaman kitabın havasını alamamış olurdunuz :)

Adsız dedi ki...

Bende okumak istiyordum aslında ama birkaç nedenden ötürü zamanım bitti.

Unknown dedi ki...

Tekrar merhaba ;) bir şey sormak istiyorum kitabın ozetine bakıyorum da hepsinde olay Afganistan'dan eski bir arkadaşının telefon etmesiyle başlıyor yazıyor ama kitapta Pakistan yazıyor. Bunu hatirliyorsaniz bir anlatabilir misiniz ?

deniz dedi ki...

Haklısınız, bazı yerlerde Afganistan'dan gelen telefon diyor. Ama hatırladığım ve internette okuduğum kadarıyla Pakistan'a babasının arkadaşı Rahim Han'dan aldığı telefon üzerine gidiyor ve gerçekleri ondan öğreniyor. Sonrasında Afganistan'a Hasan'ı bulmaya gidiyor.